Lapte de cocos: il includem in dieta?

lapte de cocos

O dieta echilibrata si sanatoasa trebuie sa contina o alimentatie cat mai variata, multe alimente “vii”, cat mai multe fructe si legume. Din acest motiv, persoanelor care consuma acest tip de hrana nu ar trebui sa le lipseasca lapte de cocos din alimentatie. Acesta contine foarte multe proteine, minerale, vitamine, enzime si acizi grasi esentiali; iar cel mai important nutrient este acidul lauric, o substanta care se regaseste in compozitia laptelui matern.

Consumul de lapte de cocos este esential in sezonul rece deoarece sustine imunitatea organismului, este ideal in curele de slabire pentru ca accelereaza arderea grasimilor, contine fibre si mentine sanatatea glandei tiroide. Laptele de cocos poate preveni diabetul, stimuleaza secretia de insulina si protejeaza inima. Dupa cum vedeti, este un aliment minune.

Cum folosim lapte de cocos?

Banuiesc ca atunci cand va ganditi la lapte de cocos, nu va puteti imagina cum ati putea sa-l includeti in retetele voastre, insa va asigur ca este foarte simplu.

Puteti incepe cu cafeaua: inlocuiti laptele normal cu cel de cocos. Electrolitii din lapte de cocos, va vor da un plus de energie si cu totii stim cat de importanta este energia, mai ales dimineata.

Folositi laptele de cocos pentru a marina carnea. Procesul de marinare este acelasi, adaugati mirodenii si lapte de cocos. Veti observa gustul diferit al carnii, in special cel al carnii de pui, care de obicei este fad.

Sunt foarte multe retete, in special cele raw vegan, in care se foloseste laptele de cocos. Daca sunteti consumatori de supe creme si obisnuiti sa adaugati o lingura de smantana atunci cand serviti supa, inlocuiti smantana cu o lingura de lapte de cocos.

Daca sunteti o persoana comoda, puteti sa cumparati lapte de cocos din magazine, pretul lui este undeva intre 12 – 15 ron, depinde daca este organic sau nu.  Pentru cei care vor sa-si prepare singuri laptele de cocos ii invit sa citeasca in continuare.

lapte de cocos

Cum sa faci lapte de cocos?

Pentru inceput trebuie sa cumparati nuca de cocos; aveti grija atunci cand alegeti nuca de cocos, coaja nu trebuie sa prezinte crapaturi si cei 3 ochi ai nucii trebuie sa fie intacti, sa nu aiba nicio gaura. Alegeti nucile care sunt mai grele si care au multa apa in interior. ( puteti afla asta scuturand nuca)

Savurati apa de cocos si apoi spargeti nuca in doua jumatati. Pentru a desprinde miezul de coaja, bagati jumatatile de nuca de cocos la cuptor pentru 15 minute.

Intr-un robot de bucatarie sau blender, maruntiti miezul de nuca de cocos. Puneti la fiert 750 – 900 ml de apa si intre timp pregatiti o sita, peste care adaugati o bucata de tifon in strat dublu. Turnati o cana de apa fierbinte peste nuca de cocos si blenduiti pentru 1 minut, apoi puneti nuca de cocos peste tifon si dupa ce se raceste un pic, incepeti sa stoarceti laptele. Primul lapte este foarte cremos si cel mai bun deoarece contine toata grasimea nucii. Puneti deoparte primul lapte de cocos si repetati actiunea de mai sus, numai ca in loc de o cana de apa, adaugati cat v-a mai ramas. Al doilea lapte nu va fi la fel de cremos, insa va fi la fel de gustos si nuca ramasa o puteti folosi in diferite retete.

Daca optati sa includeti lapte de cocos in dieta, este alegerea voastra daca alegeti laptele din comert sau cel preparat acasa, insa tineti cont de faptul ca si laptele de cocos este mai bun daca e facut in casa.

Sursa poze: pixabay.com

(Visited 123 times, 1 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *